Tallinna
Peatänava
arhitektuurivõistlus

VOOG

Võistlustöö eesmärk on luua mõnus kesklinnale sobiv peatänav. Lahendatud on pärnu maantee lõik Vabaduse väljakust Viru väljakuni ja Narva maantee lõik Viru väljakult Pronksi tänavani. Lähtutud on printsiibist, et kõige mugavam on liikuda jala või jalgrattaga, ühistranspordiga on hea liikuda, autoga saab ka, kui on vaja. Samal ajal ei ole ühelgi transpordiliigil keelatud ala läbida.

KONTSEPTSIOON
Võistlustöö eesmärk on luua mõnus kesklinnale sobiv peatänav. Lahendatud on pärnu
maantee lõik Vabaduse väljakust Viru väljakuni ja Narva maantee lõik Viru väljakult Pronksi
tänavani. Lähtutud on printsiibist, et kõige mugavam on liikuda jala või jalgrattaga,
ühistranspordiga on hea liikuda, autoga saab ka, kui on vaja. Samal ajal ei ole ühelgi
transpordiliigil keelatud ala läbida.
FUNKTSIOONID
Tänav jaotub mõtteliselt viieks tsooniks. Iga tsooni juures on ühistranspordipeatus. Erinevate
liikumisviiside täpsem viasuaal on toodud liiklusskeemidena.
Lõik Vabaduse väljakust Draamateatrini
Lõik Vabaduse väljakust Draamateatrini peatusega Vabaduse väljakul. Alles on jäetud
olemasolev trammipeatuse asukoht, bussi- ja trammipeatused on ühendatud. See on kõige
kitsam lõik antud peatänaval. Üks tänava külg on avatud Jaani kirikule ja Vabaduse väljakule,
teisel küljel on koolid. Tänav on lahendatud rahulikult. Endise Vabaduse väljaku bussipeatuse
juures on lahendatud uus kioski ja rattaparkla-rattahoolduse paviljon.
Lõik Draamateatrist Viru tänavani
Lõik Draamateatrist Viru tänavani peatusega Lastemaailma ees. See on ala, mida
ümbritsevad pargid ja teatrid. Peatus on nihutatud tänava laiemasse osasse, et võimaldada
mugavamat peatuste ala ja ühtlasi mõistlikku peatusevahet Viru väljaku uue
ühistranspordipeatusega. Peatuse juures endise parkla asemel on lahendatud rattaparkla,
kiosk, puhkeala. Musumäe ühendus tänavatasapinnaga on muudetud mugavamaks.
Musumäe tänavaga külgneva müüri äärde on paigaldatud pingid, Tammsaare pargi poolses
küljes on peatumise võimalus sõiduautodele.
G. Otsa tänav on mõeldud muuta rohkem jalakäijale orienteerituks, et see vastakse tänasele
liiklusvoole Vabaduse väljaku ja Teatri väljaku vahel.
Viru väljak
Viru väljaku ala on lahendatud ühe väljakuna, mille servades on ühistranspordi peatused:
Mere pst otsas bussidele, kahe hotelli vahel bussidele ja trammidele. Viru hotelli ees on
muldvall asendatud müüriäärse kioski ja rattaparkla mahuga, mis viitab Viru tänava
lillekioskitele. Samasse mahtu võib lisada turismiinfo punkti. Väljakut läbib vaid
ühistransport, ülejäänud mootorsõidukid sõidavad ümber väljaku. Sealjuures on
tagasipööramisvõimalused Mere puiesteel Metro Plaza juures, Pärnu maanteel Vabaduse
väljaku peatuse juures ja Narva maanteel Viru keskuse parkla juures.
Väljaku ühistranspordiradade poolt eraldatud ala reserveeritakse skvääriks – Tammsaare
pargi pikendus. Skväärile pääseb vaid Viru väljakult. See on eraldatud ala. Põhiline väljaku ala on Metro Plaza hoonest lõunasse. Väljakul on maastikuna lahendatud skatepark. See on
funktsioon, mis kindlustab pideva tegevuse väljakul – see on justkui sihtpunkt.
Mere pst trammipeatus ühendatakse uue Viru väljaku peatusega ja ühtlasi lisatakse Mere
pst Ahtri tänava otsa lisatrammipeatus. Mere pst Viru väljaku otsas on vaid bussipeatus
bussidele, mille trajektoor ei läbi rajatavad Viru väljaku peatust. Viru väljaku ja Laikmaa
tänava peatused on keaklinna kõige olulisemad transpordipunktid.
Foorumi väljak
Foorumi väljaku ala Hobujaama ja Laikmaa tänava peatustega on jätk Viru välljakule, mis laia
väljakuruumi juhib puiesteeks. Foorumi ees on maastikuline mänguväljak lastele ja kaetud
jalgrattaparkla. Tänava lõunaküljes on parkimiskohad. Olemasolev bussi- ja trammipeatus on
jaotatud Viru väljaku ja Laikmaa tänava peatuste vahel. Sealjuures Laikmaa tänava peatus on
uue lennujaama ja sadamat ühendava trammiliini üks peatus. Hobujaama peatus on Narva
maanteelt saabuvate busside lõpp-peatus.
Narva mnt lõik Pronksi tänavani
Narva mnt lõik Pronksi tänavani on tõeline peatänav – puiestee. Mõlemas tänava küljes on
lühiajaline parkimisvõimalus ja mõlemas tänava küljes on lai kõnnitee. Rattatee on
kõnniteest eraldatud puiestikuga. Pronksi ja Reimani tänava vahele luuakse uus
ühistranspordipeatus. Kusjuures kaotatakse ära busside pööre Reimanni tänavale – nr 60 ja
63 bussid hakkavad lõpetama/alustama marsruuti analoogselt bussile 1A.
EHITISED JA VÄIKEVORMID
Tänava väikevormid ja ehitised on lahendatud ühes võtmes, et luua ühtse tänava tunne.
Samas on igas asukohas ehitised muundatud sobima just sellesse asukohta – muudetud on
suurust, avatust ja funktsiooni.
VALGUSLAHENDUS
Tänavatele paigaldatakse uus valguslahendus tänavalaternate kujul. Suurematel väljakulistel
aladel on kasutatud ka sillutisse peidetud valgusribasid.
HALJASTUS
Võimalikult palju on kasutatud kõrghaljastust. Viru väljakule ja Narva mnt puiesteele on
lisatud muru. Murukaste on ühendatud sisseehitatud pingidisainiga.
KATENDID JA MATERJALID
Sõiduautode osa on kaetud asfaltiga. Ühistranspordi tee on kaetud betooniga/betoonkiviga.
Rattatee on kaetud värvitud asfaltkattega. Kõnniteed on kaetud betoonplaatide, betoonkivi j
agraniitkivist jaotusribadega. Suurematel väljakulistel aladel on graniitribad osaliselt
asendatud valgusribaga.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Saad kasutada järgmisi HTML-i märgendeid ja atribuute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Voting is finished

0votes

Laadi alla võistlustöö (PDF)
Jagamine on hoolimine